Cookies

Deze website gebruikt cookies om een optimale gebruiksvriendelijkheid te garanderen. Ook gebruiken wij cookies om het verkeer op onze website te analiseren. Zie ook onze privacy voorwaarden

Ok, dankjewel.

Meest gestelde vragen

Hier vind je de meest gestelde vragen/ Als je het antwoord niet kunt vinden neem dan gerust contact met ons op.

Vragen over de software

  • Kan de software worden gebruikt op apple/mac?
    • MyPhotoFun heeft haar software vernieuwd. Daardoor is het mogelijk om op zowel Apple als Windows computers fotoproducten te maken. Met de online versie is het zelfs mogelijk om een fotoboek op je mobiel of tablet te maken.
  • Hoe stel ik een standaard lettertype in?
    • Het standaard lettertype aanpassen kun je doen door een stukje tekst te selecteren waar al het lettertype juist is ingesteld en met de rechtermuisknop op deze selectie te klikken. Je krijgt dan de mogelijkheid om huidige instelling als standaard te gebruiken. Elk volgend tekstvak die je opent zal dan in het gewenste lettertype zijn (ook de kleur en lettertype grootte worden meegenomen)
  • Hoe open ik een online product waar ik al aan ben begonnen?
    • Als je verder wilt gaan met een online product ga je naar het betreffende product op de website. Klik op "Begin hier" en kies dan voor "open een online product" of klik hier om naar je online product te gaan.
  • Kan ik mijn oude fotoboeken in de nieuwe software gebruiken?
    • Het is niet mogelijk om oude fotoboeken in de nieuwe software te openen en te bewerken. De oude software blijft beschikbaar om bestaande fotoboeken af te maken en te bestellen. Als je met een nieuw fotoproduct gaat beginnen adviseren wij je om de nieuwe software te gebruiken. Je kunt dan ook gebruik maken van alle nieuwe mogelijkheden.
  • Wanneer is online werken de beste keuze?
    • Je kunt alle producten met de online en offline software maken. Met de online software kun je ook werken vanaf je tablet of mobieltje. Op de website helpen we je steeds om de beste keuze te maken.
  • Kan ik mijn eigen paginaindelingen maken en bewaren?
    • Je kunt paginaindelingen maken en bewaren. Je kunt meerdere groepen maken waaronder je je eigen paginaindelingen kunt opslaan.
  • Is het mogelijk om een foto over twee pagina's te plaatsen? (spread)
    • Bij de fotoboeken is het mogelijk om een foto op twee pagina's te plaatsen. We noemen dit een spread. Let op dat fotoboeken een binding hebben waardoor de foto misschien niet helemaal zichtbaar is. Fotoboeken op echt fotopapier hebben een platliggende binding waarbij de foto in het geheel zichtbaar is.
  • Hoe dupliceer ik mijn fotoboek?
    • Dupliceren betekend kopiëren, dit kun je gebruiken voor bijvoorbeeld een fotoboek die je nog een keer zou willen bestellen maar waar je nog bepaalde dingen in wil aanpassen.
      Hoe dupliceer ik een project?

      Heb je het product in onze Designer software gemaakt? Dan kun je het product dupliceren door onze software te openen en te kiezen voor ‘doorgaan met bestaand project’. Daarna klik je op het project dat je wilt dupliceren en aanpassen en vervolgens links onderin op de knop dupliceren. Daarna geef je het project een nieuwe naam. Daarna kun je het project aanpassen en opnieuw bestellen.

      Heb je het product online op onze website gemaakt? Dan kun je het product dupliceren door in te loggen op onze website en na dat je ingelogd bent zie je rechts bovenin naast het mandje jouw naam staan. Als je op jouw naam klikt kies je voor ‘mijn projecten’ en daarna voor ‘mijn orders’. Je ziet vervolgens al jouw projecten staan en kun je bij het gewenste project kiezen voor dupliceren. Als je voor dupliceren heeft gekozen en het project een nieuwe naam heeft gegeven kun je het project aanpassen en opnieuw bestellen.

Vragen over bestellingen

  • Is de genoemde prijs all inclusief?
    • Alle op de website genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. In tegenstelling tot veel andere leveranciers berekenen wij geen bijkomende administratiekosten of incassokosten.
  • Wat is de levertijd van een product?
    • Levertijden zijn per product verschillend. Op onze website ziet u bij elk product de productietijd staan. De genoemde productietijden laten zien wanneer het product gemiddeld genomen klaar is. Daarna komt er voor afleveradressen binnen Nederland nog de verzendtijd bij die meestal 1 werkdag is. Zendingen naar België duren gemiddeld 2 a 3 werkdagen langer.
  • Waarom kan een foto op het beeldscherm anders zijn dan op een print?
    • Er zijn verschillende redenen waarom een foto op het beeldscherm anders kan zijn dan op een print. Een van de belangrijkste redenen is dat beeldschermen een breder kleurengamma weergeven dan drukkers. Dit betekent dat kleuren op een beeldscherm vaak helderder en levendiger zijn dan op een print. Daarnaast kan de resolutie van het beeldscherm ook een rol spelen bij het weergeven van foto's. Als de resolutie van het beeldscherm lager is dan de resolutie van de foto, kan de foto op het beeldscherm onscherp of pixelig worden weergegeven.
  • Kan ik mijn bestelling naar het buitenland laten versturen?
    • Alle produten kunnen naar het buitenland verzonden worden. Letop! Er kunnen voor het buitenland andere verzendkosten worden gerekend. Voor Nederland en Belgie hanteren wij de standaard verzendkosten.
  • Wordt een product voorzien van reclame uitingen?
    • Er zijn geen reclame-uitingen aanwezig in onze producten. De producten zijn wel voorzien van een laatste pagina met barcode, zodat wij het product tijdens de productie kunnen traceren. Zo blijft het jouw persoonlijke product.
      Deze barcode vindt u als laatste bladzijde in uw product en wordt niet bedrukt met een achtergrond.
  • Kan ik meerdere (verschillende) producten tegelijk bestellen?
    • In onze nieuwe MyPhotoFun Designer software kun je een winkelwagen gebruiken om meerdere verschillende fotoproducten te combineren in één bestelling. Zo hoef je slechts één keer te betalen en bespaar je ook nog eens flink op de verzendkosten. Bij het bestellen van meerdere fotoproducten in één bestelling zal de verzending worden aangepast naar een pakket. Let op dit is niet mogelijk als u online uw producten maakt!

      Hoe werkt dit? Vanuit de MyPhotoFun Designer maak je zoals vanouds je product, wanneer deze klaar is sla je deze op en druk je op het winkelwagen icoon en daarna op "voeg toe aan winkelmandje". Het product is nu toegevoegd aan de winkelwagen. Vervolgens klik je in het winkelmandje op de knop "sluiten" en herhaal dit voor elk product dat je wilt bestellen. Indien al je producten in de winkelwagen zitten druk je op de "Afrekenen" knop. Het bestelproces zal nu naar de website gaan waar je kunt inloggen met jouw account (of een account aanmaken als je nieuw bent). Let goed op dat je per product de juiste opties kiest zoals bijvoorbeeld hoogglans pagina's en het juiste aantal.
  • Hoe kan ik mijn product opnieuw bestellen?
    • Je kunt gemakkelijk online een herbestelling aanmaken. Op onze website kun je rechts bovenin inloggen met jouw account. Na het inloggen druk je op jouw naam en kies je voor ‘nabestellen’. Vervolgens kies je voor ‘mijn orders’ en zie je al jouw producten in beeld. Bij het project dat je graag nog een keer zou willen bestellen kiest je voor de groene knop herbestelling. Het product gaat dan automatisch in je winkelmandje en je kunt het product opnieuw bestellen. Wij bewaren jouw product maximaal 12 maanden, daarna wordt de bestelling verwijderd en is online nabestellen niet meer mogelijk.
  • Kan ik mijn fotoboek online delen?
    • Ja, je kunt jouw bestelde fotoboek online delen via e-mail of verschillende andere diensten. Volg de instructies hieronder.
      - Log in op www.myphotofun.nl en klik op jouw icoon rechts bovenin.
      - Kies voor 'mijn account' -> 'mijn orders'.
      - Bij jouw bestelde opdracht vind je een knop 'delen' waarmee je jouw product digitaal kunt delen via e-mail of verschillende andere diensten zoals Facebook, Twitter en Whatsapp.

Vragen over producten

  • Op welke papierkwaliteit worden producten geprint?
    • Alle producten worden geprint op zijdeglans papier. De afdruk is vergelijkbaar met hoogwaardig kleurendrukwerk. In alle gevallen geeft het zijdeglans papier een luxe uitstraling aan je product. Fotoboeken op echt fotopapier worden afgedrukt op FUJI fotopapier.
  • Hoe weet ik hoe groot een fotoboek is?
    • De meeste fotoboeken zijn afgeleid van A4 formaat. Op de website hebben wij steeds een balpen bij het product afgebeeld. Hieraan je goed zien hoe groot een product is.
  • Is het mogelijk om producten op hoogglans te printen?
    • Onze producten worden standaard geprint op zijdeglanspapier dat een luxe uitstraling geeft aan de producten. Je hebt geen last van lichtweerkaatsing of vingerafdrukken. Het hoogglans lakken van pagina's kunt u bij een aantal producten tijdens het bestellen aanvinken tot een maximum van 199 pagina's. Fotoboeken op echt fotopapier kunnen zowel in hoogglans- als in zijdeglansuitvoering worden geleverd.

Waarmee kunnen wij je helpen?

Aan het typen